Cargando...

hade jag insett att en

En este foro podéis presentaros y hablarnos un poco de vosotros, qué hacéis, a qué os dedicáis...
Labi1995
Fluorita

hade jag insett att en

Mensajepor Labi1995 » Jue, 18 Oct 2018, 03:36

En dag i f?rra sommaren hade jag lunch med mina v?nner Nate och Brett p? en lokal burrito joint. Under samtalets g?ng hade fr?gan om min os?kra framtid kommit upp. Nate, en entrepren?r som f?ljde sin passion f?r motorcyklar till en ny karri?r, sa n?got som verkligen fastnat med mig. Jag kommer inte ih?g hans exakta ordalydelse, men det var n?got i linje med "det b?sta s?ttet att g? vidare ?r att sk?ra de band som h?ller dig tillbaka." Nates ord har funnits mycket under de senaste sju m?naderna , Nike Air Max Thea Hombre och jag ?r upphetsad (och lite r?dd ...) att s?ga att mina banden nu har klippts. Senast m?ndag var en dag som jag aldrig kommer att gl?mma.Adidas Superstar Womens Alla kommer att minnas det som den dag d? bomberna gick ut i Boston Marathon, och jag kommer ocks? ih?g det f?r det ocks?. Men bara n?gra timmar f?re tragedin, n?r elitkvinnorna n?dde m?llinjen, tryckte jag p? skicka-knappen p? ett mail till dekan p? min college och meddelade min avsikt att avg? min fakultetsposition i slutet av min nuvarande kontrakt (18 maj). Jag hade best?mt mig f?r att sluta ett s?kert jobb f?r att driva min passion. Det var naturligtvis en v?ldigt k?nslom?ssig dag ... Mitt beslut att l?mna akademia var en l?ng tid i arbetet. Jag minns inte exakt n?r tanken f?rst kom i mitt sinne, men momentum b?rjade bygga snabbt f?rra sommaren. Strax innan jul beg?rde jag och beviljades Nike Air Vapormax Womens ett ?rs obetald ledighet f?r att jag skulle kunna t?nka p? min framtid och testa det icke-akademiska vattnet lite. Det gav mig en stund, Nike Air Presto Womens men under de senaste m?naderna hade jag insett att en ledighet f?rlorade bara ett beslut som mitt hj?rta redan hade gjort. Det var dags f?r en f?r?ndring. Det var inte l?tt att best?mma sig f?r att l?mna en fast anst?lld position. Det var faktiskt skr?mmande. Att ha en fast position ?r vad de flesta m?nniskor i min arbetsledning dr?mmer om, och de flesta h?ller fast med det f?r livet. Det ?r sv?rt att sl?ppa av s?kerhet och en stabil l?necheck, men jag ins?g att lycka betyder mer f?r mig ?n s?kerhet eller pengar. Jag fortsatte att fr?ga mig sj?lv om jag www.joomlas.co.uk skulle vara glad att g?ra samma sak f?r de kommande 25 ?ren, och det faktum att svaret aldrig var ja sa det. Det fanns m?nga faktorer som Adidas NMD Mujer gick in p? att g?ra det sista samtalet. Jag har kommit att inse att ?ven om jag ?lskar att l?ra mig, ?r jag inte k?r i akademin. Jag har studerat Nike Air Max Classic BW Hombreeller arbetat i h?gskolor och universitet under de senaste 20 ?ren och k?nner mig en v?xande k?nsla av missn?je med l?get f?r h?gre utbildning. Jag tycker inte om utskottsarbete, och jag kan inte st? f?r akademisk politik. Jag tycker inte om att utbildningen blir mer och mer av ett f?retag d?r huvudlinjen ?r viktigare ?n allt annat. Kostnaden f?r en h?gskoleutbildning skr?mmer bort mig och jag kan inte undra om det finns ett b?ttre s?tt att g?ra saker (jag ?r fascinerad av tanken p? att undervisa n?gra klasser som ett till?gg till ett lokalsamh?lle h?Nike Air Max 1 Hombre gskola). Jag har kommit f?r att hata det faktum att jag spenderar mer ?n en timme om dagen och pendlar i min bil, och ?nnu fler timmar Nike Air Max 2017 Mujer sitter i en stol framf?r en kontorsdator. Mer ?n vad jag hatar att spendera mina dagar l?ngt ifr?n min familj. Jag kunde forts?tta och forts?tta, men Nike Dunk Sky High Womens det var inte n?dv?ndigt att lufta mer smutsig tv?tt.

Comparte esto

Comparte esto

Volver a “Geólogos por el Mundo-Presentaciones”